یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تدوین استاندارد جدید برای شبکه‌های اینترنت پرسرعت خانگی

اينترنت

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰:۰۰


اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) استاندارد جدیدی را با نام G.hn به تصویب رسانده که به موجب آن توسعه شبکه پرسرعت خانگی از طریق کابل‌های هم‌محور، سیم‌کشی‌های الکتریکی و خطوط تلفنی میسر می‌شود.<BR>

وایمکس نیوز - این استاندارد به منظور انتشار محتوای چند رسانه‌ای با کیفیت بالا به خصوص برنامه‌های ویدیویی عرضه شده به نحوی که به شرکت‌های الکترونیکی امکان می‌دهد یک تراشه بدون در نظر گرفته خطوط کابلی مربوطه، محتوای با کیفیت را در اختیار کاربران خانگی بگذارد و به موجب آن مراکز عرضه‌کننده خدمات از راه دور بتوانند تنها با استفاده از یک دستگاه گیرنده مخصوص تمام سرویس‌های خود را به دست کاربران خانگی بسپارند.
این امر موجب می‌شود تا افراد با هزینه کمتر بتوانند به این محتوا دسترسی داشته باشند.
به گفته مات کئون، مدیر گروه بازاریابی مرکز HomeGrid orum ارایه‌دهنده این استانداد جدید، نخستین تراشه‌های مبتنی بر G.hn به زودی عرضه می‌شود.
این استاندارد در حالت تئوری می‌تواند در هر ثانیه یک گیگابیت اطلاعات را منتقل کند، اما در حالت عملی براساس سیستمی که از آن استفاده می‌شود سرعت متفاوتی را ارایه می‌دهد. برای کابل‌های هم‌محور این استاندارد با سرعت 800 مگابیت در ثانیه، برای کابل‌های برق با سرعت 200 تا 400 مگابیت در ثانیه و برای کابل‌های مسی با سرعت 200 مگابیت بر ثانیه فعالیت می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو